mercoledì 30 gennaio 2013

CONFLICT OF INTEREST: FASHION TIPS

  Have you already heard about the brand Conflict of Interest? 
Well, considering that even the name is a "program,  this is a new brand born to create clever and smart products relate to fashion but not totally connected to it.
Momentum is building for this fledging t-shirt line, thanks, in part, to the line’s creative (if somewhat confusing) backstory. See, whomever is behind Conflict of Interest works in the fashion industry, but prefers to remain anonymous. (Get it? So it would be a “conflict of interest” if the designers revealed themselves.) In the “About Us” section on their website it says this:
"Founded in Early 2012, Conflict Of Interest or C.O.I. is a fictitious, covert goverment agency charged with confiscating “unlicensed” designer goods. Its agents raid warehouses and shipping containers worldwide to obtain the few items that have appeal, the rest are destroyed. Despite their origins the selected items that remain are of the highest quality and redistributed through proper channels. "
Obviously the secrecy surrounding this brand only adds more mystery and excitement. 
It also highlights the way they want their products to look, not like something designed but rather something that is found, seized, and repurposed. People feedback has been overwhelmingly positive. "We are most proud that we have been embraced by the very fashion industry that our t-shirts reference. It has been exciting to see the range of people from A-list designers and editors to assistants and interns who wear our items. It’s amazing to see how far one idea can travel in a short amount of time." said the anonymous source from C.O.I.
To buy one of their super funny tee? Online shop at www.COI-NYC.com of course! (around 60 $ for tee)
And regarding the identity? It will be revealed when the time is right. 

Avete già sentito parlare del brand Conflict of Interest?
Considerando che anche il nome stesso è un "programma, questo è sicuramente uno di quei brand destinati a far parlare di sè che nasce con l'intenzione di creare prodotti divertenti ed ovviamente ad alto contenuto moda (ma non nel modo in cui lo si intende di solito).
Le t-shirt parlano da sole!
Chi c'è dietro Conflict of Interest? Un pò per coerenza con la loro brand identity ed un pò come abile operazione di marketing il - o i - designer preferisce rimanere anonimo.
Nella sezione "Chi siamo" sul loro sito web si dice questo:
"Fondata agli inizi del 2012, conflict of interest o COI è una agenzia segreta fittizia incaricata di confiscare i prodotti di marca e ridistribuirli al pubblico in maniera "più adeguata"."
Ovviamente la segretezza che circonda questo marchio non fa altro che aggiungere maggior mistero ed eccitazione.
Feedback del mercato? Assolutamente positivo. "Siamo molto orgogliosi di come siamo stati accolti dal mondo della moda grazie alle nostre t-shirt . E' emozionante vedere la gamma di persone - dai super designer agli editor-in-chief agli assistenti e stagisti - che hanno deciso di indossare i nostri prodotti. E' incredibile vedere fino a che punto una sola idea può viaggiare ed espandersi in un lasso di tempo brevissimo. "
Per acquistare queste tee super divertenti? Ovviamente sul loro sito nella sezione shop online (Circa 60 $ per tee)
E per quanto riguarda l'identità? Sarà rivelata a tempo debito!
  
              

Image via StylebyKling







b&h



1 commento:

  1. Troppo divertente la mitica Ballinciaga ma devo dire che anche Giraunchy non scherza.
    Mi piacciono molto anche il loro nome e la loro missione.

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