mercoledì 19 dicembre 2012

INACCESSIBLE LUXURY COLLABORATION

When fashion meets art, the result can be amazing. A new creative union is born and now for sale on the e-commerce site Just One Eye specialized in collaboration between creative talent and emerging designers.
I am talking about the British artist Damien Hirst – famous for his skulls full of diamonds – and  the luxury brand "The Row" - created by the Olsen twins and winner of the 2012 CFDA (Council of Fashion Designers of America) – that have created a collection of 12 backpacks in crocodile leather. Just One Eye has announced a new project with renowned artist Damien Hirst and 2012 CFDA award winners The Row - the first in a series of curated artistic partnerships. The project features nine different backpacks in a multitude of styles.
“We are long-time admirers of both Damien and The Row’s work,” explains Just One Eye co-founder Paola Russo, “and our main focus here is to nurture work between artists working in different mediums. We couldn’t have dreamed of a better way to debut this series of partnerships.”
After the last year launch of a crocodile backpack at $ 39,000, the twins with the cooperation of the controversial British artist, continue to create discussions; the accessory, in fact, in which Hirst reproduces the colored dots of his Spot Paintings and three-dimensional applications of medicinal pills, is for sure not affordable: the selling price is $ 55,000!!!
But please note that part of the profit (we do not know how) will be granted in charity for the Unicef!

Quando la moda incontra l’arte il risultato non può che essere strepitoso. Una nuova partnership creativa è disponibile ed in vendita sul sito e-commerce Just One Eye.
Sto parlando dell’ artista inglese Damien Hirst – famoso per i suoti teschi colorati tempestati di diamanti e super costosi - che insieme al brand  di lusso «The Row» - ideato dalle gemelle Olsen e vincitore del CFDA 2012 (Council of Fashion Designers of America) -, ha creato una collezione di 12 zainetti in pelle di coccodrillo.
«Siamo ammiratori di lunga data – afferma Paola Russo, cofondatrice di Just One Eye – del lavoro sia di Damien che di The Row e il nostro compito principale è quello di dare vita alla collaborazione tra artisti di diversa natura. Non avremmo potuto sognare niente di meglio per il debutto di queste partnership».
Dopo lo scalpore suscitato l’anno scorso dal lancio di uno zainetto in coccodrillo in vendita a 39.000 dollari, le gemelle con la collaborazione del discusso artista inglese, continuando a far discutere; l'accessorio, infatti, in cui Hirst riproduce i pois colorati dei suoi Spot Paintings e sul quale inserisce applicazioni tridimensionali composte da pillole medicinali, non è certamente a buon mercato: il prezzo di vendita è di 55.000 dollari.
Ma attenzione, una parte (non ben specificata in realtà!) dei ricavati andrà in beneficenza all’Unicef.



b&h

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